ساری- معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از تمدید جشنواره مطبوعات تا ۱۰ تیرماه امسال در استان خبر داد.

جشنواره مطبوعات مازندران تا ۱۰ تیرماه تمدید شد

به گزارش قدس آنلاین، عباس زارع در این باره اظهار کرد: جشنواره مطبوعات تا دهم تیرماه امسال تمدید شد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد همدلی و همزبانی بین اهالی مطبوعات و مسؤولان استان، ارتقای محتوا و کیفیت کار و پیشرفت اصحاب قلم، ایجاد رقابت مثبت و افزایش انگیزه و خلاقیت رسانه‌ها، شناسایی نقاط قوت و ضعف رسانه‌ای، توسعه ظرفیت‌های موجود مطبوعات از اهداف برگزاری این جشنواره است.

معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه حضور پر رنگ رسانه‌ها در این جشنواره بیانگر فعالیت‌های حرفه‌ای روزنامه‌نگاران و خبرنگاران و اهمیت آنها به رسانه‌ها است یادآور شد: اداره ارشاد استان نسبت به برگزاری جشنواره مطبوعات بسیار مبرم است.

این مسؤول با اشاره به اینکه  این جشنواره در هشت محور اصلی(۱۰بخش) و بخش ویژه برگزار می‌شود بیان کرد: در بخش اصلی برای هر رشته سه اثر برگزیده و در بخش ویژه برای هر در دو موضوع ۶ نفر معرفی می‌شود.

زارع به بخش‌های مختلف جشنواره که با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد مازندران و خانه مطبوعات استان برگزار می‌شود اشاره کرد و گفت: گزارش، مقاله، سرمقاله، یادداشت، تیتر، خبر، مصاحبه، عکس، طنز اجتماعی، طراحی و صفحه‌آرایی و کاریکاتور، بخش‌های مختلف جشنواره را تشکیل می‌دهد.

وی با اعلام اینکه  آثار جشنواره از طریق سایت pressfestival.ir پذیرش و به صورت زیرپورتال و با پیشوند نام استان، تنظیم و به صورت کامل در فراخوان منتشر می‌شود، تأکید کرد: آثاری در جشنواره شرکت داده می‌شود که در فاصله زمانی ١٥ خرداد ماه ٩۵ تا ١٥ خرداد ماه ٩۶ در یکی از سرپرستی‌های نشریات سراسری، نشریات استانی، خبرگزاری‌ها و پایگاه خبری استان منتشر شده باشد.

معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه هر متقاضی می‌تواند در دو بخش شرکت کرده و در هر بخش سه اثر ارائه کند، گفت: در صورت ارسال آثار بیشتر، دبیرخانه جشنواره آثار دریافتی را به صورت تصادفی انتخاب و بقیه را حذف می‌کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.